"Osiedle Szanty"
ZobaczW związku z pytaniami członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec”, któredotyczą realizacji Centrum Lokalnego Gotarda, pragniemy wyjaśnić, że idea tworzenia tego rodzaju centrów w Warszawie rozumianych, jako przestrzenie lokalnej aktywności, została zdefiniowana przez Urząd m. st. Warszawy i Stowarzyszenie Architektów Polskich. Efektem ich współpracy jest opracowanie zatytułowane„Centra Lokalne. Studium koncepcyjne dotyczące centrów lokalnych w Warszawie”. Powyższe opracowanie stanowi wynik warsztatów eksperckich zorganizowanych przez Oddział Warszawski Stowarzyszenia Architektów Polskich na zlecenie Biura Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego Urzędu m. st. Warszawy. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z tym opracowaniem, które w formacie pdf zostało przez nas udostępnione.
Opisując Centrum Lokalne Gotarda autorzy opracowania m. in. doszli do wniosku, że Możliwości kształtowania lokalnego centrum są tu znacznie szersze niż w innych lokalizacjach z racji planowanej wymiany całej zabudowy otaczającej i regulacji planistycznej, jaką wnosi miejscowy plan wraz z decyzją o utworzeniu placu. Kierując się powyższymi wnioskami, Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” przedstawił Walnemu Zgromadzeniu obradującemu w dniu 20 czerwca 2018 r. uchwałę o realizacji nowej inwestycji przy ul. Gotarda 16, która pozostając w zgodzie z postanowieniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego służyć miała ukształtowaniu nowego Centrum Lokalnego Gotarda.
Należy wyjaśnić, że nie jest zgodne z ideą Centrum Lokalnego Gotarda pozostawienie dotychczasowej zabudowy. Autorzy opracowania jednoznacznie w nim stwierdzają, że Zarówno pawilon, jak i zabudowa targowa mają wyraźnie tymczasowy charakter.
Analizując bariery powstania Centrum Lokalnego Gotarda autorzy opracowania zwrócili uwagę m. in. na to, że:
Mając na względzie powyższe rekomendacje, studium architektoniczne opracowane na prośbę Spółdzielni zakładało wybudowanie budynku mieszkalnego wielorodzinnego, w którym lokale użytkowe mieściłyby się nie na jednej, a na dwóch kondygnacjach, czyli na parterze oraz na pierwszym piętrze. Tym samym uzyskano by powierzchnię handlowo – usługową wynoszącą ok. 3.500 m2, czyli powierzchnię porównywalną z obecnie istniejącą powierzchnią pawilonu tzw. „niebieszczaka”.
Dążąc do kontynuacji działań o charakterze kulturalnym i społecznym w nowo wybudowanym budynku stanowiącym zasadniczą część Centrum Lokalnego Gotarda zarówno m. st. Warszawa, jak i Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” dążyły do ulokowania w nim na powierzchni około 1.500 m2siedziby Biblioteki Multimedialnej, która prowadzona byłaby przez Biblioteką Publiczną im. Zygmunta Łazarskiego w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy.
Jak zatem widać koncepcja inwestycji zakładała takie jej sformatowanie, które pozwoliłoby uniknąć ograniczeń w ilości powierzchni handlowej oraz powalałaby dzięki istnieniu Biblioteki Multimedialnej zachować wielofunkcyjność oferty Centrum Lokalnego Gotarda.
W dniu 20 czerwca 2018 r. Walne Zgromadzenie zadecydowało, że nowa inwestycja Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” przy ul. Gotarda 16 nie powstanie, co oznacza zaprzepaszczenie szans rozwoju tego miejsca dostrzeżonych przez ekspertów z Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich.
Pobierz dokument Centra LokalneW związku z pytaniami członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” w Warszawie dotyczącymi ulokowania Biblioteki Multimedialnej m. st. Warszawy w jednym z budynków Spółdzielni wyjaśniamy co następuje.
Koncepcja budynku mieszkalnego wielorodzinnego, którego realizacja była planowana na działce przy ul. Gotarda 16, obecnie zajmowanej przez pawilon handlowy zwany popularnie „niebieszczakiem” przewidywała, że na parterze i pierwszym piętrze powyższego budynku znajdować się będą lokale użytkowe o łącznej pow. ok. 3.500 m2. Część tej powierzchni użytkowej stanowić miał lokal o pow. ok. 1.500 m2, który po jego nabyciu od Spółdzielni przez m. st. Warszawa, mógł zostać przeznaczony pod siedzibę Biblioteki Multimedialnej. Pozostałe lokale użytkowe o pow. 2.000 m2 miały pozostać własnością Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec”, a czynsz uzyskiwany przez Spółdzielnię z ich najmu miał zasilać fundusze eksploatacyjne i remontowe budynków wchodzących do zasobu Spółdzielni. Realizacja inwestycji w powyższej formule stwarzała szansę na wytworzenie przy ul. Gotarda 16 wielofunkcyjnego centrum o charakterze kulturalnym, usługowym i handlowym dostępnego dla mieszkańców Służewca.
Studium architektoniczne określające parametry nowej inwestycji zostało uzgodnione z potencjalnym przyszłym użytkownikiem, czyli Biblioteką Publiczną im. Zygmunta Łazarskiego w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy. Założenia projektowe przewidywały usytuowanie Biblioteki Multimedialnej w tej części nowego budynku przy ul. Gotarda 16, która usytuowana byłaby w bezpośrednim sąsiedztwie z przyszłym placem miejskim, zajmującym narożnik ul. Gotarda i ul. Gintrowskiego.
Zakup przez m. st. Warszawa lokalu z przeznaczeniem go na siedzibę Biblioteki Multimedialnej mógłby nastąpić po podjęciu przez Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” w Warszawie stosownej uchwały w sprawie realizacji przedsięwzięcia deweloperskiego na nieruchomości położonej w Warszawie przy ul. Gotarda 16 oraz umieszczeniu tego zadania inwestycyjnego w Wieloletniej Prognozie Finansowej m. st. Warszawy.
W związku z tym, że w dniu 20 czerwca 2018 r. Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” zadecydowało o tym, aby nie przystępować do budowy nowego budynku, lecz zachować istniejący od około 40 lat pawilon i część targowiska, pomysł ulokowania na terenie Służewca dużej Biblioteki Multimedialnej nie będzie zrealizowany.
W dniu 10 lipca br. odbyło się spotkanie z osobami, które zamieszkują w budynku przy ul. Wiartel 3. Podczas spotkania omówione zostały kwestie związane z dostosowaniem tego budynku do obecnie obowiązujących przepisów pożarowych.
Ponadto ustalono, że kontynuowane będą spotkania, których celem będzie również określenie sposobu rewitalizacji terenu położonego pomiędzy budynkami usytuowanymi przy ul. Wiartel 3, ul. Niegocińskiej 14 i przy Al. Lotników 17. Ze wstępnych ustaleń wynika, że najbardziej bliskim oczekiwaniom Mieszkańców jest pomysł urządzenia placu zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym, w połączeniu z przestrzenią dedykowaną osobom starszym.
Obecni na spotkaniu Mieszkańcy budynku przy ul. Wiartel 3 wskazali na konieczność dokonania oceny stanu drzewostanu znajdującego się na terenie położonym pomiędzy budynkami usytuowanymi przy ul. Wiartel 3, ul. Niegocińskiej 14 i przy Al. Lotników 17. Celowym jest opracowanie programu uwzględniającego usunięcie niektórych obecnie rosnących drzew i dokonanie nasadzeń kompensujących drzewa usunięte.
Podczas dyskusji Mieszkańcy budynku przy ul. Wiartel 3 i przedstawiciele Spółdzielni wymienili poglądy również na inne kwestie związane z funkcjonowaniem osiedla Służewiec. Między innymi poruszono kwestię planowanej do realizacji budowy budynku garażowego wielopoziomowo z częścią handlową w parterze przy ul. Orzyckiej 9, oraz kwestię przebudowy ul. Śniardwy w sposób określony w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego rejonu Służewca Wschodniego. Przedstawiciele Spółdzielni podkreślili, że w chwili obecnej Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” w Warszawie nie dysponuje żadnymi informacjami od m. st. Warszawy, które pozwoliłyby jej stwierdzić, w jakim terminie m. st. Warszawa mogłoby przeprowadzić przebudowę ul. Śniardwy.
Kolejne spotkanie z przedstawicielami Mieszkańców budynku przy ul. Wiartel 3 odbędzie się w dniu 16 lipca br. (poniedziałek) o godz. 18.00 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” przy ul. Bełdan 2. Intencją Spółdzielni jest, aby doszło wówczas do dalszego uszczegółowienia ustaleń w sprawie dostosowania budynku przy ul. Wiartel 3 do obecnie obowiązujących przepisów pożarowych oraz ustaleń dotyczących rewitalizacji terenu pomiędzy powyżej wskazanymi budynkami.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” zwraca się również do Mieszkańców budynków sąsiadujących z budynkiem przy ul. Wiartel 3, czyli Mieszkańców budynków przy ul. Niegocińskiej 14 i przy Al. Lotników 17 o współudział w spotkaniach poświęconych rewitalizacji terenu położonego pomiędzy powyższymi budynkami.
Pan radny Jacek Ozdoba wystąpił do Burmistrza Dzielnicy Mokotów z Interpelacją w sprawie skablowania napowietrznej linii wysokiego napięcia biegnącej wzdłuż ul. Rzymowskiego. Z uwagi na to, że Interpelacja z dnia 22 czerwca 2018 r. dotyczy również działań podejmowanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Służewiec” w stosunku do operatora linii, czyli Spółki pod firmą innogy Stoen Operator Sp. z o. o. w Warszawie, Zarząd Spółdzielni postanowił skierować pismo do Pana radnego Jacka Ozdoby. W powyższym piśmie z dnia 4 lipca 2018 r. przedstawione zostało stanowisko Spółdzielni dotyczące skablowania napowietrznej linii kablowej 110 kV, jak również dezyderaty skierowane bezpośrednio do autora Interpelacji.
Zarówno Interpelacja Pana radnego Jacka Ozdoby z dnia 22 czerwca 2018 r., jak i pismo Spółdzielni Mieszkaniowej z dnia 4 czerwca 2018 r. są dostępne, jako pliki pdf. Prosimy Państwa o zapoznanie się z tymi dokumentami.
Pobierz pismo SM Służewiec do radnego Jacka OzdobySpółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” w Warszawie jest m. in. wieczystym użytkownikiem nieruchomości, które zgodnie z postanowieniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Służewca Wschodniego służą celom publicznym. Są to głównie nieruchomości przeznaczone w tym planie pod takie cele jak drogi, ciągi piesze i zieleń publiczna. Powyższy stan prawny generuje po stronie Spółdzielni obowiązek uiszczania opłat z tytułu wieczystego użytkowania oraz utrzymania tych nieruchomości w należytym stanie.
Z tego też względu w dniu 24 czerwca 2014 r., Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” w Warszawie podjęło uchwałę nr 26, którą powierzyła Zarządowi przeniesienie prawa wieczystego użytkowania tych nieruchomości na m. st. Warszawa. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, wieczysty użytkownik, czyli Spółdzielnia może domagać się do właściciela gruntu, czyli m. st. Warszawy odpowiedniego ekwiwalentu pieniężnego lub oddania w użytkowanie wieczyste innych nieruchomości zamiennych.
W chwili obecnej prowadzone są prace geodezyjne, których celem jest taki podział nieruchomości, aby ich granice odpowiadały granicom terenów przeznaczonych pod realizację celów publicznych.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” w Warszawie wystąpiła już do m. st. Warszawy z pierwszymi wnioskami dotyczącymi wydzielonych przez geodetę działek, które mają służyć celom publicznym. Nieruchomościami tymi są m. in.:
Powyższe działania będą w najbliższym czasie kontynuowane.
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” zachęca Państwa do zapoznania się z prezentacją przygotowaną na ostatnie Walne Zgromadzenie. Prezentacja pokazuje uwarunkowania ekonomiczne realizacji tej inwestycji oraz przewidywany wynik finansowy, który zostanie uzyskany przez Spółdzielnię.
Pobierz prezentacjęW dniu 31 maja 2017 r. wydany został przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrok w sprawie o sygn. akt VII SA/Wa 1405/16, w którym stwierdzono istnienie obowiązku dostosowania już istniejących budynków do nowych przepisów pożarowych.
W przypadku Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” miała już miejsce kontrola Państwowej Straży Pożarnej budynku przy ul. Niegocińskiej 1 i ul. Orzyckiej 10. W wyniku powyższej kontroli Spółdzielnia została zobowiązana do wykonania robót budowlanych mających na celu zapewnienie właściwej ochrony pożarowej tego budynku, zgodnej z nowymi przepisami. Wykonanie powyższych robót wiąże się z koniecznością poniesienia znaczących nakładów finansowych.
W ocenie Zarządu Spółdzielni należy liczyć się z tym, że w najbliższym czasie mogą zostać podjęte przez Państwową Straż Pożarną czynności kontrolne w stosunku do kolejnych budynków Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” w Warszawie.
W związku z powyższym, Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” postanowił przeprowadzić w ciągu najbliższych miesięcy spotkania z członkami Spółdzielni zamieszkującymi w poszczególnych budynkach, podczas których omówiony zostanie zakres prac koniecznych do wykonania oraz źródła ich finansowania.
Szanowni Państwo,
Zarząd Spółdzielni dziękuje wszystkim Państwu, którzy wzięli udział w spotkaniu w dniu 7 czerwca 2018 r., które dotyczyło modernizacji budynku przy ul. Bełdan 8. Dziękujemy za zgłoszone przez Państwa uwagi i propozycje, dotyczące zakresu modernizacji, jak i sposobu jej sfinansowania.
Uprzejmie Państwa informujemy, że w dniu 28 czerwca 2018 r. (czwartek) o godz. 18.00, w sali konferencyjnej budynku przy ul. Bełdan 2, odbędzie się spotkanie przedstawicieli Spółdzielni z osobami, które posiadają tytuły prawne do lokali mieszkalnych znajdujących się w budynku przy ul. Bełdan 8.
Tematem spotkania jest planowana na okres od marca do września 2019 r., modernizacja budynku wielorodzinnego usytuowanego przy ul. Bełdan 8.
Prosimy, aby osoby zainteresowane kwestią dotychczasowych rozliczeń funduszu remontowego budynku Bełdan 8 umówiły się jeszcze przed 28 czerwca 2018 r., na spotkanie z Członkiem Zarządu - Główną Księgową Haliną Górniak – Uszyńską.
Zwracamy się do Państwa z prośbą o przemyślenie przed spotkaniem w dniu 28 czerwca 2018 r. następujących kwestii wstępnie zasygnalizowanych na spotkaniu w dniu 7 czerwca 2018 r.:
Serdecznie zapraszamy
Napowietrzna linia wysokiego napięcia 110 kV biegnąca wzdłuż ul. Rzymowskiego pogarsza warunki życia mieszkańców zachodniej części osiedla Spółdzielni oraz w istotny sposób ogranicza możliwości rozwojowe Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec”. Najważniejszą negatywną konsekwencją istnienia napowietrznej linii energetycznej jest oddziaływanie pola magnetycznego na osoby przebywające w jej pobliżu. Z tego też względu Rada m. st. Warszawa uchwalając miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego rejonu Służewca Wschodniego w § 25 punkt 8 tekstu planu ustaliła docelowe skablowanie tej linii energetycznej pod powierzchnią gruntu. Jednocześnie w § 25 punkt 8 tekstu planu wprowadzono zakaz lokalizacji zabudowy przeznaczonej na stały pobyt ludzi w strefie potencjalnej uciążliwości tej linii do czasu jej skablowania.
Pomimo tego, że od uchwalenia miejscowego planu upłynęło już 9 lat linia nie została skablowana przez operatora sieci energetycznej, tzn. poprowadzona pod powierzchnią gruntu.
Zacytowane powyżej postanowienia miejscowego planu oznaczają, że osobami najbardziej narażonymi na oddziaływanie pola magnetycznego są osoby mieszkające w budynku przy ul. Rzymowskiego 20, który w części znajduje się w strefie, w której nie powinny znajdować się lokale przeznaczone na stały pobyt ludzi. Ponadto wyłączona jest realizacja nowych budynków, co czyni działki położone pomiędzy ul. Rzymowskiego i ul. Orzycką nieruchomościami pozbawionymi obecnie możliwości zabudowy.
Powyższe uwagi dotyczą także nieruchomości przy ul. Orzyckiej 9, na której m. st. Warszawa – Zarząd Transportu Miejskiego ma zamiar wybudować budynek garażowy z parterem handlowym. Warunkiem realizacji tej inwestycji jest również skablowanie napowietrznej linii energetycznej 110 kV, aż do słupa znajdującego się na działce oddanej Spółdzielni w wieczyste użytkowanie.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” podjęła działania, których celem jest zobowiązanie operatora sieci energetycznej do skablowania tych odcinków linii 110 kV, które znajdują się nad nieruchomościami Spółdzielni. Dotychczasowy przebieg postępowania świadczy o tym, że można mieć nadzieję na skablowanie linii wysokiego napięcia wówczas, gdy będą do tego wspólnie dążyć Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” i m. st. Warszawa.
Jeżeli m. st. Warszawa odstąpi od realizacji budynku garażowego z parterem handlowym to tym samym odstąpi od domagania się skablowania linii wysokiego napięcia. Wówczas Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” pozostanie sama w sporze z operatorem sieci energetycznej. Jeżeli stracimy tak ważnego partnera jak m. st. Warszawa, z którym moglibyśmy wspólnie przeprowadzić skablowanie linii energetycznej 110 kV, to nasze szanse na skablowanie linii energetycznej nad nieruchomościami, których wieczystym użytkownikiem jest Spółdzielnia w istotny sposób maleją.
Prosimy zatem Państwa, abyście uczestnicząc w konsultacjach społecznych zorganizowanych przez m. st. Warszawa, a dotyczących budowy budynku garażowego z parterem handlowym przy ul. Orzyckiej 9 wzięli pod uwagę również to, że wybudowanie tego budynku to nie tylko szansa na poprawę warunków parkowania na osiedlu Spółdzielni czy też stworzenie możliwości kontynuowania działalności handlowej przez kupców z bazarku przy ul. Gotarda. To również uzyskanie przez Spółdzielnię możliwości budowy garażu na jej działce, a przede wszystkim likwidacja zagrożenia życia i zdrowia tych członków Spółdzielni, którzy mieszkają w zasięgu oddziaływania linii energetycznej wysokiego napięcia.
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „SŁUŻEWIEC” w Warszawie, działając na podstawie art. 83 ust. 2 i ust. 6 Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych zawiadamia, że w dniu 20 czerwca 2018 roku (środa) o godzinie 17.30 odbędzie się Walne Zgromadzenie SM „Służewiec”. Miejsce zebrania: Ośrodek Sportu i Rekreacji m. st. Warszawy w Dzielnicy Mokotów, Warszawa, ul. Niegocińska 2A (hala sportowa).
PORZĄDEK OBRAD
uzupełniony o sprawy wniesione w trybie art. 83 ust. 10 i 11 Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych
Informacja dla Członków:
Porządek obrad jest zamieszczony również na stronie internetowej SM „Służewiec”: www.smsluzewiec.pl
Sprawozdania będące przedmiotem obrad są dostępne do wglądu dla Członków Spółdzielni od dnia 30 maja 2018 roku (środa) w siedzibie Spółdzielni przy ul. Bełdan 2 pok. nr 1 (Sekretariat), w godzinach pracy Spółdzielni.
Projekty uchwał, w tym uchwał przygotowanych w wyniku żądań członków Spółdzielni, będą wyłożone do wglądu dla Członków Spółdzielni na 14 dni przed dniem posiedzenia Walnego Zgromadzenia, w siedzibie Spółdzielni przy ul. Bełdan 2 pok. nr 1 (Sekretariat), w godzinach pracy Spółdzielni.
Członkowie mają prawo zapoznać się ze sprawozdaniami i projektami uchwał, które będą przedmiotem obrad.
Przypominamy o obowiązku zabrania ze sobą dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Członek Spółdzielni ma prawo uczestniczyć w Walnym Zgromadzeniu osobiście lub przez pełnomocnika (pełnomocnik nie może zastępować więcej, niż jednego członka Spółdzielni – art. 83 ust. 11 Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych). Pełnomocnictwo w formie pisemnej własnoręcznie podpisane przez członka Spółdzielni udzielającego pełnomocnictwa powinno być przedłożone przy odbiorze mandatów w oryginale lub odpisie poświadczonym za zgodność notarialnie. Pełnomocnictwo dla swej ważności powinno być tzw. pełnomocnictwem rodzajowym. Lista pełnomocnictw podlega odczytaniu po rozpoczęciu Walnego Zgromadzenia.
Przypominamy, że zgodnie ze znowelizowanymi przepisami Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych obowiązującymi od września 2017 roku, dotychczasowi członkowie Spółdzielni, którym nie przysługują prawa do lokali w zasobach Spółdzielni – samodzielnie lub wspólnie z innymi osobami, w tym wspólnie z małżonkiem będącym członkiem Spółdzielni – utracili członkostwo w Spółdzielni z mocy prawa i nie będą mogli uczestniczyć we własnym imieniu w Walnym Zgromadzeniu.
Odbiór mandatów od godz. 16.45
Warszawa, dnia 5.06.2018 r.
W związku z tym, że do 24 czerwca 2018 r. prowadzone są przez Zarząd Transportu Miejskiego konsultacje społeczne dotyczące budowy garażu wielopoziomowego, wraz z częścią handlową na nieruchomości w rejonie ul. Gintrowskiego, ul. Orzyckiej i ul. Gotarda zwracamy się do Państwa z prośbą o zapoznanie się z dokumentami dostępnymi na stronie internetowej https://konsultacje.um.warszawa.pl/konsultacja/porozmawiajmy-o-parkingu-wielopoziomowym-na-orzyckiej.
Poniżej znajdują się skany dwóch dokumentów spośród kilku opublikowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego, tj.:
W związku z powyższym pragniemy podkreślić, że nie jest prawdą, jakoby budowa garażu wielopoziomowego przy ul. Orzyckiej miała służyć zaspokojeniu potrzeb parkingowych osób zatrudnionych w pobliskich budynkach biurowych oraz, że wymusi ona przebudowę okolicznych ulic, wprowadzając tym samym dodatkowy ruch samochodowy pomiędzy budynki mieszkalne osiedla.
Zdaniem Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” wybudowanie przez m. st. Warszawa – Zarząd Transportu Miejskiego parkingu wielopoziomowego przy ul. Orzyckiej jest jedyną szansą na poprawę warunków parkowania samochodów w tej części osiedla oraz pozwoli w przyszłości ucywilizować targowisko mieszczące się obecnie po drugiej stronie ul. Gintrowskiego. Z tego też względu, Spółdzielnia przesłała do Zarządu Transportu Miejskiego pismo z dnia 1 czerwca 2018 r., którego skan również załączamy do niniejszego pisma.
Pobierz rzut parteru budynku garażowegoSpółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” informuje, że istnieje możliwość nabycia przez jej członków udziałów we współwłasności lokali niemieszkalnych – wielostanowiskowych garażach podziemnych, które znajdować się będą w budynkach przy ul. J. Kaczmarskiego 15 i 17. Wraz z nabyciem powyższego udziałów zostanie ustalony podział do korzystania z wielostanowiskowych garaży podziemnych w ten sposób, że w ramach udziału nabywcy przysługiwać będzie prawo wyłącznego korzystania z oznaczonego miejsca postojowego. Zakończenie budowy obu budynków powinno nastąpić w czwartym kwartale 2019 roku.
Powyższa oferta adresowana jest przede wszystkim do tych członków Spółdzielni, którzy zamieszkują w budynkach pozbawionych garaży podziemnych, a usytuowanych najbliżej budynków nowo budowanych. W szczególności mamy na myśli mieszkańców budynków przy ul. Bełdan 3, ul. Bełdan 9, Al. Lotników 13 oraz ul. Bełdan 8.
Cena nabycia udziału uprawniającego do korzystania z jednego miejsca postojowego wynosi od 30.000,00 zł (brutto) do 35.000,00 zł (brutto) i jest uzależniona od kondygnacji na której usytuowane będzie miejsce postojowe (kondygnacja -1 cena wyższa, kondygnacja -2 cena niższa) oraz od wymiarów danego miejsca postojowego.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” informuje, że łączna ilość miejsc w nowo budowanych budynkach, które będą przeznaczone do nabycia przez osoby zamieszkałe, w już istniejących budynkach sąsiednich wynosić będzie ok. 30 – 40 miejsc.
Na podstawie danych z innych analogicznych budynków mieszkalnych wyposażonych w wielostanowiskowe garaże podziemne można wstępnie stwierdzić, że opłaty eksploatacyjne ponoszone co miesiąc, a związane z korzystaniem z miejsca postojowego w wielostanowiskowym garażu podziemnym powinny się kształtować na poziomie od. 120,00 – 150,00 zł.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” informuje, że będzie również istniała możliwość zawarcia umów najmu miejsc postojowych, które znajdować się będą w wielostanowiskowych garażach podziemnych budynków przy ul. J. Kaczmarskiego 15 i 17 wraz z przedwstępną umową ich nabycia. W takim przypadku, oprócz umowy najmu zawarta zostanie pomiędzy Spółdzielnią, a najemcą (przyszłym nabywcą) umowa na podstawie której Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” przeniesie na najemcę udział we współwłasności lokalu niemieszkalnego – wielostanowiskowego garażu podziemnego po zapłacie przez najemcę całej ceny. Cena zostanie zapłacona poprzez dokonanie przez najemcę comiesięcznych wpłat, przez okres nie dłuższy niż 5 lat. Przykładowo, w przypadku wyboru przez najemcę najdłuższego pięcioletniego okresu spłaty cena zostanie podzielona na 60 równych, uiszczanych co miesiąc części. Pozostałe do zapłaty części ceny będą co roku indeksowane co roku wskaźnikiem inflacji podawanym przez GUS. Oznacza to, że w okresie najmu, przed nabyciem udziału we współwłasności lokalu – wielostanowiskowego garażu podziemnego nabywca uiszczać będzie co miesiąc opłatę eksploatacyjną w wysokości ok. 130,00 - 150,00 zł oraz dodatkowo część ceny nabycia udziału. W przypadku rozłożenia płatności na pięć lat, część ceny płatna w każdym miesiącu powinna wynosić około pięciuset kilkudziesięciu złotych (brutto).
Spółdzielnia wyrazi zgodę na cesje praw wynikających, z tak zawartej umowy z najemcą, a osobą trzecią, pod warunkiem dokonania stosownych rozliczeń pomiędzy osobami dokonującymi cesji.
Do niniejszej Informacji załączamy Oświadczenie (załącznik). Ci z Państwa, którzy są zainteresowani skorzystaniem z możliwości nabycia miejsc postojowych proszeni są o składanie do dnia 30 czerwca 2018 r. Oświadczeń w Biurze Sprzedaży Mieszkań, które mieści się pawilonie przy ul. Bełdan 2 (wejście na parterze od ul. J. Kaczmarskiego). Po upływie powyższego terminu, skontaktujemy się z osobami, które złożą Oświadczenia.
Dziękujemy za zainteresowanie powyższą propozycją.
Pobierz oświadczenie SzantyInformacja o działaniach mających na celu zabezpieczenie interesów mieszkańców budynków Spółdzielni w planowanym do realizacji przez m. st. Warszawa garażu wielopoziomowym przy ul. Orzyckiej 9.
W dniu 16 maja 2018 r. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” w Warszawie zwróciła się do Pani Renaty Kaznowskiej – Zastępcy Prezydenta m. st. Warszawy z pismem mającym na celu zabezpieczenie interesów mieszkańców budynków Spółdzielni w planowanym do realizacji przez m. st. Warszawa garażu wielopoziomowym na terenie pomiędzy ulicami Gintrowskiego i Orzycką, przy skrzyżowaniu z ul. Gotarda. Z informacji uzyskanych przez Spółdzielnię wynika, że garaż wielopoziomowy powinien być wybudowany przez Zarząd Transportu Miejskiego w 2020 r. W naszej ocenie już teraz należy podjąć czynności, które zabezpieczą interesów mieszkańców budynków Spółdzielni, gdyż chętnych do wynajęcia miejsc parkingowych może być o wiele więcej niż tych miejsc.
Celem Spółdzielni jest zatem, aby:
W związku z powyższym prosimy wszystkich mieszkańców zamieszkałych w budynkach Spółdzielni, ze szczególnym uwzględnieniem mieszkańców z budynków przy ul. Orzyckiej 10 oraz przy ul. Bełdan 1 i 2 o złożenie do 7 czerwca 2018 r. Oświadczeń według załączonego wzoru. Po uzyskaniu od Państwa powyższych Oświadczeń, Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” w Warszawie przekaże m. st. Warszawie informację o łącznej ilości miejsc postojowych w stosunku do których powinno zostać zastosowane pierwszeństwo ich najmu przez Spółdzielnię, celem dalszego udostępnienia mieszkańcom zainteresowanym parkowaniem.
Pobierz oświadczenie ZTMSpółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” w Warszawie oprócz gospodarowania swoim mieniem, stara się także monitorować nieruchomości pozostające w jej bezpośrednim sąsiedztwie, gdyż sposób ich zagospodarowania również ma wpływ na jakość życia mieszkańców budynków wchodzących do zasobu Spółdzielni. Dotyczy to nieruchomości, których właścicielem jest m. st. Warszawa. Po analizie postanowień miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Służewca Wschodniego doszliśmy do wniosku, że intencją Rady m. st. Warszawy było utworzenie w centrum osiedla przestrzeni o charakterze rekreacyjnym otoczonej zielenią. Z tego też względu Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” wystąpiła do Pana Burmistrza Bogdana Olesińskiego z prośbą o wybudowanie przez m. st. Warszawa w pobliżu Szkoły Podstawowej nr 271 tężni solankowej. Tego rodzaju inwestycje samorządowe powstały już w innych dzielnicach Warszawy. Mamy nadzieję, że inicjatywa Spółdzielni spotka się z życzliwością władz samorządowych naszej Dzielnicy.
Pobierz pismo ws tężni solankowejPodczas spotkania z mieszkańcami osiedla, które odbyło się w dniu 10 maja br. w Domu Kultury KADR część z uczestników spotkania zwróciła się do Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” w Warszawie o wystąpienie z wnioskiem do m. st. Warszawy o wprowadzenie na osiedlu Strefy Płatnego Parkowania oraz abonamentu dla mieszkańców budynków usytuowanych w osiedlu.
Z tego to względu, w dniu 16 maja 2018 r. wystąpiłyśmy w imieniu Spółdzielni do Pani Prezydent Renaty Kaznowskiej z wnioskiem o wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania.
W odpowiedzi na powyższe otrzymaliśmy pismo z dnia 6 czerwca 2018 r. Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m. st. Warszawy.
Z uwagi na to, że stanowisko m. st. Warszawy zawarte w piśmie z dnia 6 czerwca 2018 r. nie było w pełni zadowalające, Spółdzielnia pismem z dnia 16 lipca 2018 r. postanowiła podtrzymać i rozwinąć dotychczasowywniosek dotyczący wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania.
Proponujemy Państwu zapoznać się z dotychczasową korespondencją dotyczącą Strefy Płatnego Parkowania, która w plikach pdf została poniżej udostępniona.
Pobierz wniosek o Strefę płatnego parkowaniaSpółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” w Warszawie wystąpiła do Zarządu Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy z wnioskiem o wprowadzenie do Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta stołecznego Warszawy inwestycji polegającej na modernizacji ul. Bełdan, na całej jej długości, to jest od ulicy Orzyckiej do Al. Lotników. Proponowana przez Spółdzielnię modernizacja polegałaby m. in. na urządzeniu miejsc postojowych po obu stronach ul. Bełdan prostopadłych do osi jezdni. Do wniosku zostało załączone opracowanie koncepcyjne z którego wynika, że wykonanie tego rodzaju modernizacji skutkowałoby zwiększeniem ilości miejsc parkingowych o co najmniej 30 miejsc w stosunku do ilości dotychczasowej. Wykonanie przez Dzielnicę Mokotów modernizacji ul. Bełdan pozwoliłoby na złagodzenie problemu braku miejsc parkingowych na osiedlu Spółdzielni.
Zdaniem Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” w Warszawie wykonanie modernizacji mogłoby nastąpić po zakończeniu robot budowlanych związanych z budową dwóch budynków przy ul. J. Kaczmarskiego 15 i 17, a zatem około 2021 r.
W związku z powyższym, Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” w Warszawie zwraca się do mieszkańców osiedla o wsparcie powyższego wniosku, poprzez zebranie do dnia 30 czerwca 2018 r. podpisów pod Oświadczeniami o jego poparciu. Prośba dotyczy w szczególności mieszkańców budynków przy ul. Bełdan 3, ul. Bełdan 9, ul. Bełdan 8, ul. Bełdan 11 i Al. Lotników 13. Podpisane przez Państwa Oświadczenia zostaną przekazane Zarządowi i Radzie Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy.
Pobierz analizę modernizacji ul. BełdanW dniu 10 maja 2018 r. odbyło się spotkanie w Domu Kultury Kadr, w którym uczestniczyli Mieszkańcy osiedla oraz przedstawiciele Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec”. Przedmiotem spotkania było omówienie potencjalnych możliwości rozwiązania problemów dotyczących parkowania samochodów osobowych na terenie osiedla. Dziękujemy Państwu za przybycie na spotkanie oraz cenne wnioski i uwagi.
Przebieg dyskusji pozwala nam na sformułowanie następujących wniosków:
Spółdzielnia dokona analizy innych możliwości zaspokojenia potrzeb parkingowych mieszkańców osiedla, o czym informować będzie członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec”.
Zarząd SM Służewiec informuje, że posiada WOLNE MIEJSCA PARKINGOWE przy stacji SHELL (ul. ORZYCKA 27).
Miesięczny koszt parkowania jednego pojazdu wynosi 162,60 zł netto, (200,00 zł brutto).
Osoby zainteresowane zapraszamy do siedziby Spółdzielni, ul. Bełdan 2 pokój nr 4, wraz z dowodem osobistym i numerem rejestracyjnym pojazdu (dane potrzebne do zawarcia Umowy).
Szanowni Państwo
Uprzejmie informujemy, że w dniu 22 marca 2018 r. wybrany został generalny wykonawca budynków mieszkalnych, które zostaną wybudowane na działkach gruntu przy ul. J. Kaczmarskiego 15 i J. Kaczmarskiego 17. Powyższą inwestycję zrealizuje Spółka „Unibep” S.A. z Bielska Podlaskiego, która specjalizuje się w budowie budynków mieszkalnych wielorodzinnych. Jest to Spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych, będąca dziewiątą co do wielkości firmą budowlaną w Polsce pod względem rocznych przychodów. Spółka „Unibep” S.A. otrzyma za wykonanie robót budowlanych wynagrodzenie w wysokości 49,8 mln zł netto. Pozostali oferenci złożyli oferty o około 2 – 3 miliony wyższe od oferty zwycięskiego oferenta.
W chwili obecnej jesteśmy w stanie oszacować, że koszty związane z wybudowaniem budynków mieszkalnych i zieleńca pomiędzy nimi, obejmujące roboty budowlane, prace projektowe oraz koszty związane z przygotowaniem inwestycji (koszty sprzedaży lokali, obsługi geodezyjnej, obsługi prawnej, nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami, itp.) nie powinny łącznie przekroczyć kwoty 55 mln zł netto.
Informujemy również Państwa, że w sposób bardzo udany przebiega sprzedaż lokali mieszkalnych w obu budynkach. Łącznie do sprzedaży przeznaczone jest 151 lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej ok. 8.560 m2 oraz ok. 160 miejsc postojowych w garażach podziemnych. W chwili obecnej zawarte zostały umowy deweloperskie dotyczące 55 lokali mieszkalnych oraz umowy rezerwacyjne dotyczące kolejnych 60 lokali mieszkalnych. Z dotychczasowych umów wynika, że średnia cena za 1 m2 powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych jest wyższa od wstępnie zakładanej i finalnie nie powinna być niższa od kwoty 8.400,00 zł brutto. Pozwala to nam stwierdzić, że przychód (przed opodatkowaniem), jaki członkowie Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” w Warszawie uzyskają ze sprzedaży lokali mieszkalnych wraz z komórkami lokatorskimi i miejscami postojowymi powinien wynosić ok. 77 mln zł.
Takie wyniki finansowe przedsięwzięcia deweloperskiego pozwalają nam już teraz stwierdzić, że spełnione zostaną cele postawione przed Zarządem Spółdzielni uchwałą Walnego Zgromadzenia nr 07/2016, zgodnie z którą realizacja przedsięwzięcia ma przynieść zysk, który służyć będzie dofinansowaniu funduszu remontowego i eksploatacyjnego, oraz pokryje koszt wybudowania lokali użytkowych o pow. ok. 1.100 m2, które mieścić się będą w parterach obu nowych budynków i pozostaną własnością Spółdzielni przynosząc jej dochody z najmu. Już w tej chwili Spółdzielnia otrzymuje pierwsze wstępne oferty dotyczące najmu tych lokali użytkowych.
Jednocześnie Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” pragnie Państwa zapewnić, że zdaje sobie sprawę z niedogodności, jakie wiązać się będą z realizacją robót budowalnych. W szczególności dotyczy to utraty przez część z Państwa możliwości parkowania samochodów na parkingach znajdujących się w miejscu przyszłej budowy. Relokację samochodów na parkingi zastępcze, jaka ma miejsce w chwili obecnej traktujemy wyłącznie jako doraźne rozwiązanie problemu braku miejsc parkingowych. Z naciskiem pragniemy podkreślić, że miejsca postojowe, które znajdują się w pobliżu budynków Bełdan 3, 5, 9 i Al. Lotników 13 są miejscami przeznaczonymi wyłącznie dla mieszkańców tych budynków. Ponadto Spółdzielnia dysponuje jeszcze wolnymi miejscami parkingowymi na parkingu przy ul. Orzyckiej 27 oraz na parkingu przy Wydziale Zarządzania UW. Podjęte zostały działania, które zmierzają do wykorzystania na cele parkingowe innych działek pozostających w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni.
Na najbliższym Walnym Zgromadzeniu będziemy chciały przedstawić Państwu koncepcję budowy na potrzeby członków Spółdzielni parkingu wielopoziomowego na jednej z działek, pozostających w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni, który powinien umożliwić zaparkowanie w nim ok. 250 samochodów osobowych. Ponadto widzimy możliwość częściowego rozwiązania problemów z parkowaniem na osiedlu samochodów osobowych w sprzedaży bądź w najmie osobom mieszkającym w dotychczasowych zasobach Spółdzielni kilkudziesięciu miejsc postojowych, które będą się znajdować w nowo wybudowanych budynkach przy ul. J. Kaczmarskiego 15 i 17.
Warszawa, dnia 28.03.2018 r.
Szanowni Państwo – Członkowie Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec”, Mieszkańcy i Użytkownicy lokali w zasobach Spółdzielni,
W dniu 26 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
W związku z tym, w imieniu Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” w Warszawie chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Bardzo prosimy o poświęcenie kilku minut na zapoznanie się z poniższymi informacjami, istotnymi z punktu widzenia ochrony Państwa danych, jakimi dysponujemy.
O jakich danych mówimy?
Mówimy o Państwa danych osobowych, które zostały przez nas zebrane w związku z tym, że posiadacie Państwo członkostwo w Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” w Warszawie i/lub dysponujecie Państwo prawami do lokalu (lokali) w zasobach Spółdzielni. Dana osobowa to każda informacja o możliwej do zidentyfikowania lub zidentyfikowanej osobie fizycznej (np. imię i nazwisko, nr telefonu, adres zamieszkania, adres poczty e-mail, adres miejsca pracy, itp.).
Kto przetwarza Państwa dane osobowe?
W tym wypadku my – czyli Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” w Warszawie (adres: ul. Bełdan 2, 02-695 Warszawa, tel. kontaktowy: 22 / 843-68-51. Spółdzielnia jest tzw. administratorem danych osobowych, który odpowiada za prawidłowość i zgodność z prawem przetwarzania posiadanych przez nią danych osobowych. Spółdzielnia jest zatem tym podmiotem, do którego należy zwracać się w każdym przypadku, gdy macie Państwo pytania lub wątpliwości odnośnie sposobu przetwarzania przez Spółdzielnię – jej organy i pracowników – Państwa danych osobowych.
Przetwarzanie, czyli właściwie co?
W pojęciu „przetwarzanie” zawierają się wszelkie czynności i operacje dotyczące danych osobowych – a więc „przetwarzaniem” danych osobowych będzie ich pozyskiwanie, utrwalanie, archiwizowanie, sięganie do nich i korzystanie w uzasadnionych przypadkach, czy wreszcie przekazywanie lub udostępnianie innym podmiotom na ich wniosek.
Jakie dane osobowe przetwarzamy?
Najczęściej (choć nie zawsze) przetwarzamy Państwa dane osobowe takie, jak: imię (imiona) i nazwisko (nazwiska), imiona rodziców, stan cywilny, rodzaj ustroju majątkowego panującego w małżeństwie, obywatelstwo, numery PESEL lub NIP, seria i numer dokumentu tożsamości, adres (adresy) lokalu (lokali) w zasobach Spółdzielni, adres korespondencyjny, numer(y) telefonu kontaktowego, adres(y) poczty e-mail, numer członkowski w rejestrze członków Spółdzielni, stan wzajemnych rozrachunków – w tym informacje o wysokości ewentualnego Państwa zadłużenia względem Spółdzielni. Nie w każdym przypadku i nie każda z powyższych danych osobowych jest przez Spółdzielnię przetwarzana – zakres i rodzaj zgromadzonych danych osobowych jest każdorazowo uzasadniony okolicznościami, w jakich Spółdzielnia znalazła się w posiadaniu Państwa danych osobowych.
Zasadniczo przetwarzane przez nas dane osobowe należą do kategorii tzw. danych osobowych zwykłych (takich jak imię, nazwisko, adres zamieszkania, nr telefonu, adres e-mail), jednak w wielu przypadkach dysponujemy także danymi tzw. wrażliwymi (np. stan cywilny, płeć, wiek, wysokość zadłużenia względem Spółdzielni – o ile występuje) – są one nam jednak potrzebne z uwagi na konieczność ustalania prawidłowego stanu prawnego i faktycznego lokali w zasobach Spółdzielni, zapewnienia właściwego stanu wzajemnych rozrachunków, a także z uwagi na (ewentualny) wymóg podania sądom, organom egzekucyjnym lub innym uprawnionym podmiotom danych niezbędnych dla prowadzenia przez nie postępowań, także tych wszczętych na wniosek Spółdzielni.
Dlaczego w ogóle przetwarzamy Państwa dane osobowe?
Jest to uzasadnione interesem Spółdzielni – a tym samym Państwa, jako najczęściej jej członków – oraz niezbędne z punktu widzenia prowadzonej przez Spółdzielnię działalności. Aby Spółdzielnia mogła zaspokajać potrzeby mieszkaniowe jej członków – poprzez dostarczanie im lokali – i zarządzać tymi lokalami, a także lokalami osób nie posiadających członkostwa w Spółdzielni oraz lokalami użytkowymi stanowiącymi majątek Spółdzielni – musi bezwzględnie dysponować danymi osobowymi osób będących właścicielami lub użytkownikami tychże lokali. W jakim więc konkretnym celu (najczęściej) gromadzimy i przetwarzamy Państwa dane osobowe?
Posiadanie Państwa danych osobowych jest zatem usprawiedliwione z uwagi na powyższe cele i konieczne dla funkcjonowania w ogóle Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec”.
Czy cele przetwarzania Państwa danych osobowych mogą się zmienić?
Spółdzielnia nie planuje przetwarzać Państwa danych osobowych w celach innych, niż określone powyżej. Dbamy o to, aby przetwarzanie Państwa danych osobowych następowało w sposób zgodny z prawem, dlatego potrzeby gromadzenia Państwa danych osobowych oraz zakres tych danych ograniczamy do minimum i wyłącznie do celów, które są niezbędne z punktu widzenia działalności spółdzielni mieszkaniowej.
Jaka jest podstawa prawna przetwarzania Państwa danych osobowych?
Nie w każdym przypadku taka sama. Zasadniczą podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowi niezbędność z punktu widzenia wypełnienia przez Spółdzielnię prawnie usprawiedliwionych celów, o których mowa powyżej. Podstawa powyższa dotyczy każdego przypadku przetwarzania danych osobowych: (a) członków Spółdzielni, (b) osób nie posiadających członkostwa w Spółdzielni – właścicieli wyodrębnionych lokali oraz (c) osób wspólnie korzystających z tymi osobami z lokali. Ponadto w wielu przypadkach podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią indywidualne umowy zawarte przez Spółdzielnię z osobami, których dane dotyczą (np. umowy najmu lokali, dzierżawy terenu) – gdy posiadanie danych osobowych jest konieczne do realizacji tych umów. Wreszcie podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowią indywidualnie wyrażone zgody, które pozwalają Spółdzielni gromadzić i przetwarzać te dane do momentu, gdy zgody te ewentualnie zostałyby cofnięte.
O konkretnym źródle pochodzenia Państwa danych osobowych zgromadzonych przez Spółdzielnię możecie się Państwo dowiedzieć przesyłając stosowne zapytanie na adres: Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec”, ul. Bełdan 2, 02-695 Warszawa. W odpowiedzi udzielimy wszelkich niezbędnych informacji.
Czy Spółdzielnia potrzebuje Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych?
Zasadniczo nie – z uwagi na to, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się w oparciu o inną podstawę prawną, niż zgoda osoby, której dane dotyczą (o czym mowa w zdaniach poprzedzających).
Skąd pozyskaliśmy Państwa dane osobowe?
Najczęściej Państwa dane osobowe pozyskujemy bezpośrednio od Państwa – np. przy okazji złożenia deklaracji członkowskiej, podczas zawierania ze Spółdzielnią umów o ustanowieniu spółdzielczych praw do lokali, umów najmu lokali lub dzierżawy terenu, podczas zgłoszenia informacji o zbyciu / nabyciu lokalu albo w ramach aktualizacji informacji o osobach korzystających z lokalu. Często dane te pozyskujemy z innych źródeł, nie bezpośrednio od Państwa – np. od Spółdzielni Mieszkaniowej „Mokotów”, której nasza Spółdzielnia jest kontynuatorką prawną (dotyczy wieloletnich członków i lokatorów), od notariuszy, którzy przesyłają nam na bieżąco wypisy umów sprzedaży / darowizny spółdzielczych własnościowych praw do lokali, od komorników – którzy zawiadamiają nas o prowadzonych czynnościach egzekucyjnych informując jednocześnie o osobach, których czynności te dotyczą, ale również od innych użytkowników lokali, którzy np. aktualizują informacje o osobach zamieszkałych wraz z nimi w lokalach w Spółdzielni. Często też sami dane te pozyskujemy z własnej inicjatywy – np. poprzez cykliczną aktualizację informacji o właścicielach lokali w zasobach Spółdzielni w oparciu o ogólnodostępną prowadzoną elektronicznie Centralną Informację Ksiąg Wieczystych.
Jak długo będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe?
Trudno jest mówić o konkretnym czasie liczonym w miesiącach czy latach. Każdorazowo wymóg posiadania Państwa danych osobowych będzie badany przez pryzmat usprawiedliwionej potrzeby Spółdzielni, uzasadnionej konkretnymi okolicznościami (np. nadal aktualną możliwością realizacji wzajemnych praw i obowiązków na drodze sądowej, pomimo ustania łączącej Państwa i Spółdzielnię „więzi”). Jeżeli np. zbędziecie Państwo swój jedyny lokal w Spółdzielni albo ustanie umowa najmu tego lokalu zawarta ze Spółdzielnią i będziecie w całości rozliczeni ze Spółdzielnią z tytułu opłat należnych za korzystanie z tego lokalu, to ustanie potrzeba dalszego przetwarzania Państwa danych osobowych przez Spółdzielnię (poza ich zarchiwizowaniem). Dołożymy wszelkich starań, aby Państwa danych osobowych nie przetwarzać „bez powodu” i by na bieżąco aktualizować nasz „stan posiadania” w tym zakresie.
Komu możemy przekazać dane osobowe?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług, podmiotom dokonującym odczytów wskazań liczników, podmiotom dokonującym rozliczeń z tytułu zużycia w Państwach lokalach ciepła, bezpośrednim doradcom prawnym i księgowo-rachunkowym Spółdzielni, notariuszom sporządzającym umowy dotyczące lokali w zasobach Spółdzielni, itp., ale także podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie odnośnych przepisów prawa, np. sądom lub organom ścigania – ale tylko w sytuacji, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.
Jakie macie Państwo prawa względem Spółdzielni w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych?
Każdemu z Państwa przysługuje prawo wglądu do treści jego danych osobowych zgromadzonych przez Spółdzielnię, w tym prawo żądania w każdym czasie: ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także żądania przenoszenia danych. Dopóki jednak jest to uzasadnione prawnie usprawiedliwionym celem realizowanym przez Spółdzielnię, dla którego wypełnienia niezbędne jest przetwarzanie danych osobowych, Spółdzielnia może odmówić powyższemu żądaniu lub żądaniom.
Każdemu z Państwa przysługuje prawo wniesienia skargi wobec sposobu przetwarzania przez Spółdzielnię jego danych osobowych do organu nadzorczego, tj. do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Niezależnie od powyższych informacji uprzejmie wyjaśniamy, że w najbliższym czasie w Spółdzielni zostaną wdrożone stosowne polityki ochrony danych osobowych zgodne z RODO. Wynika to z faktu, że zapewnienie ochrony Państwa danych osobowych z uwzględnieniem zasad wprowadzonych powyższym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE), jest jednym z priorytetów naszych działań przed rozpoczęciem drugiego półrocza.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, zapraszamy do kontaktu ze Spółdzielnią i przesyłanie stosownych zapytań w tej materii na adres: Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec”, ul. Bełdan 2, 02-695 Warszawa. W odpowiedzi udzielimy wszelkich niezbędnych wyjaśnień i informacji.
Warszawa, dnia 27.03.2018 r.
Na podstawie Protokołu z posiedzenia komisji przetargowej Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec” w Warszawie stwierdza, że w dniu 14 marca 2018 r., po przeprowadzeniu rokowań z dotychczasowymi Oferentami wpłynęły dwie następujące oferty:
W związku z tym, że każda z powyższych dwóch ofert przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na finansowanie zamówienia, w oparciu o punkt VIII.9.1.c) Regulaminu udzielania zamówień na roboty, dostawy i usługi budowlano – remontowe w SM „Służewiec” w Warszawie, na wniosek Komisji Przetargowej, Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej postanowił unieważnić Przetarg nieograniczony nr 1/I/2017.
Warszawa, dnia 15.03.2018 r.
Szanowni Państwo Użytkownicy parkingu przy ul. Bełdan 6
W związku z terminem zakończenia funkcjonowania w dn. 18.03.2018 r. parkingu społecznego przy ul. Bełdan 6 informujemy o możliwości wynajmu miejsc parkingowych dla Państwa samochodów w dwóch lokalizacjach:
Osoby zainteresowane najmem wyżej wymienionych miejsc prosimy o PILNĄ pisemną deklarację, którą należy złożyć w pokoju nr 4 Spółdzielni. Najem będzie możliwy w najbliższych dniach, ponieważ w przypadku parkingu przy ul. Orzyckiej 27, jak i w przypadku miejsc przy Uniwersytecie, jest krótki termin na podpisanie umowy najmu (kolejka oczekujących na te miejsca). Umowy na najem miejsc podpisuje wyłącznie Spółdzielnia.
PRZEKSZTAŁCENIE „UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO” GRUNTU
Zarząd SM „Służewiec” informuje, że w związku z podjęciem przez Radę m.st. Warszawy uchwały nr L/1271/2017 z dnia 8 czerwca 2017 r. w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych od opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości dla osób fizycznych i spółdzielni mieszkaniowych (Dz. U. Województwa Mazowieckiego poz. 5414 z dnia 19.06.2017 r.)istnieje możliwość przekształcenia „użytkowania wieczystego” gruntów w pełną własność z 95% bonifikatą i możliwością rozłożenia płatności na raty.
Na posiedzeniu Rady Nadzorczej SM „Służewiec” w dniu 27.10.2017r.podjęto decyzję o wykorzystaniu tej możliwości.
W związku z tym Zarząd Spółdzielni informuje:
Spółdzielnia wystąpi o przekształcenie prawa „użytkowania wieczystego" w imieniu osób posiadających lokatorskie oraz własnościowe prawo do lokalu.
Osoby posiadające odrębną własność lokali w budynku Orzycka 10 powinni złożyć wniosek do Urzędu oddzielnie (we własnym zakresie)
Wobec powyższego zwracamy się do wszystkich właścicieli lokali wyodrębnionych w budynku Orzycka 10 o jak najszybsze złożenie stosownych wniosków o przekształcenie do Urzędu, z prośbą o przekazanie do Spółdzielni kopii potwierdzenia złożenia wniosku . Wzór takiego wniosku można pobrać ze strony internetowej Urzędu M. St. Warszawy https://warszawa19115.pl/-/przeksztalcenie-prawa-uzytkowania-wieczystego-w-prawo-wlasnosci-nieruchomosci-stanowiacych-wlasnosc-m-st-warszawy bądź w siedzibie Urzędu
Dodatkowe informacje możecie uzyskać Państwo w siedzibie SM „Służewiec przy ul. Bełdan 2 w godzinach przyjęć interesantów.
PRZEKSZTAŁCENIE „UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO” GRUNTU
Zarząd SM „Służewiec” informuje, że w związku z podjęciem przez Radę m.st. Warszawy uchwały nr L/1271/2017 z dnia 8 czerwca 2017 r. w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych od opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości dla osób fizycznych i spółdzielni mieszkaniowych (Dz. U. Województwa Mazowieckiego poz. 5414 z dnia 19.06.2017 r.)istnieje możliwość przekształcenia „użytkowania wieczystego” gruntów w pełną własność z 95% bonifikatą i możliwością rozłożenia płatności na raty.
Na posiedzeniu Rady Nadzorczej SM „Służewiec” w dniu 27.10.2017r.podjęto decyzję o wykorzystaniu tej możliwości.
W związku z tym Zarząd Spółdzielni informuje:
Spółdzielnia wystąpi o przekształcenie prawa „użytkowania wieczystego" w imieniu osób posiadających lokatorskie oraz własnościowe prawo do lokalu.
Osoby posiadające odrębną własność lokali w budynku Bełdan 4 powinni złożyć wniosek do Urzędu oddzielnie (we własnym zakresie)
Wobec powyższego zwracamy się do wszystkich właścicieli lokali wyodrębnionych w budynku Bełdan 4 o jak najszybsze złożenie stosownych wniosków o przekształcenie do Urzędu, z prośbą o przekazanie do Spółdzielni kopii potwierdzenia złożenia wniosku . Wzór takiego wniosku można pobrać ze strony internetowej Urzędu M. St. Warszawy https://warszawa19115.pl/-/przeksztalcenie-prawa-uzytkowania-wieczystego-w-prawo-wlasnosci-nieruchomosci-stanowiacych-wlasnosc-m-st-warszawy bądź w siedzibie Urzędu
Dodatkowe informacje możecie uzyskać Państwo w siedzibie SM „Służewiec przy ul. Bełdan 2 w godzinach przyjęć interesantów.
PRZEKSZTAŁCENIE „UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO” GRUNTU
Zarząd SM „Służewiec” informuje, że w związku z podjęciem przez Radę m.st. Warszawy uchwały nr L/1271/2017 z dnia 8 czerwca 2017 r. w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych od opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości dla osób fizycznych i spółdzielni mieszkaniowych (Dz. U. Województwa Mazowieckiego poz. 5414 z dnia 19.06.2017 r.)istnieje możliwość przekształcenia „użytkowania wieczystego” gruntów w pełną własność z 95% bonifikatą i możliwością rozłożenia płatności na raty.
Na posiedzeniu Rady Nadzorczej SM „Służewiec” w dniu 27.10.2017r.podjęto decyzję o wykorzystaniu tej możliwości.
W związku z tym Zarząd Spółdzielni informuje:
Spółdzielnia wystąpi o przekształcenie prawa „użytkowania wieczystego" w imieniu osób posiadających lokatorskie oraz własnościowe prawo do lokalu.
Dodatkowe informacje możecie uzyskać Państwo w siedzibie SM „Służewiec przy ul. Bełdan 2, w godzinach przyjęć interesantów
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec” z/s w Warszawie (02-695), ul. Bełdan 2, ogłasza konkurs ofert na zagospodarowanie lokali użytkowych znajdujących się:
I. W pawilonie wolnostojącym 1-sze piętro, przy ul. Gotarda 16 w Warszawie:
II. W pawilonie wolnostojącym, parter, przy ul. Gotarda 16 w Warszawie:
III. Na terenie bazaru przy ul. Gotarda 16 w Warszawie:
IV. W budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. Wydmińskiej 4 w Warszawie:
Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert w sekretariacie SM „Służewiec ”zawierających następujące dokumenty:
Przed złożeniem oferty, każdy Oferent zobowiązany jest do zapoznania się z obowiązującym „Regulaminem w sprawie organizowania i przeprowadzania konkursów ofert na wynajem lokali użytkowych”.
Informujemy, że Oferent wygrywający konkurs jest zobowiązany w dniu podpisania umowy do wpłacenia kaucji w wysokości trzykrotnego naliczenia czynszu netto.
Wszelkich informacji można uzyskać pod nrem tel. 22 647-03-37 lub mailowo: sekretariat@smsluzewiec.pl
Wynajmujący zastrzega sobie prawo wycofania zgłoszonych lokali do wynajmu bez podania przyczyny.
Koniec roku 2016 przyniósł znaczna podwyżkę opłat za wieczyste użytkowanie gruntów znajdujących się m. in. w zasobach naszej Spółdzielni. Sytuacja ta dotknęła także inne spółdzielnie na terenie Warszawy. Podwyżka dotyczy użytkowników wieczystych: Spółdzielnię oraz właścicieli lokali wyodrębnionych na gruntach oddanych w wieczyste użytkowanie.
Z dokonaną podwyżką użytkownik wieczysty nie musi się zgodzić! Jest to bowiem rodzaj oferty skierowanej do użytkowników wieczystych, wynikającej z aktualizacji wartości danej nieruchomości, wskazanej w operacie szacunkowym opracowanym za zlecenie jej właściciela (Miasta st. Warszawy). Tymczasem wskazaną w operacie szacunkowym wycenę użytkownik wieczysty może zakwestionować. W tym celu – w terminie 30 dni od daty otrzymania wypowiedzenia dotychczasowej opłaty – użytkownik wieczysty może złożyć do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie (dalej: „SKO”), ul. Kielecka 44 „Wniosek o ustalenie, że aktualizacja opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste jest nieuzasadniona lub jest uzasadniona w innej – niższej wysokości”. W treści takiego wniosku, będącego swoistym „odwołaniem” od dokonanej podwyżki, należy wskazać okoliczności przemawiające za uznaniem, że aktualizacja opłaty rocznej (jej podwyżka) została dokonana w sposób wadliwy. Wadliwość tę wykazuje się najczęściej poprzez opisanie błędów w operacie szacunkowym, które skutkują zawyżoną wyceną danej nieruchomości.
W tym celu użytkownik wieczysty może również zlecić rzeczoznawcy majątkowemu ds. wyceny nieruchomości sporządzenie tzw. kontr-operatu. Kontr-operat może wykazać błędy wyceny operatu stanowiącego podstawę podwyżki opłat. Taki kontr-operat można przedłożyć do SKO wraz
z powyższym wnioskiem o ustalenie lub w późniejszym terminie – przez cały czas rozpatrywania sprawy przez SKO.
Postępowanie przed SKO zainicjowane wnioskiem użytkownika wieczystego o ustalenie, że podwyżka opłat jest nieuzasadniona lub uzasadniona w innej wysokości, ma na celu polubowne załatwienie sprawy w drodze ugody i w tym celu przeprowadzona zostaje rozprawa. W tym zakresie SKO dokonuje również oceny przedłożonego operatu i kontr-operatu. Jeżeli do ugody nie dojdzie, SKO może nie uznać argumentów użytkownika wieczystego i ustalić, że podwyżka opłat dokonana przez właściciela gruntu, jest prawidłowa. Tak poczynione ustalenie SKO użytkownik wieczysty może jednak zakwestionować, składając do sądu cywilnego sprzeciw, który zastępuje pozew o ustalenie wysokości tej opłaty.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec”, jako wieczysty użytkownik gruntów stanowiących własność
M. st. Warszawy, po otrzymaniu podwyżki opłat (na dzień dzisiejszy jeszcze nie otrzymaliśmy wypowiedzenia) i dokonaniu analizy jej zasadności, wniesie stosowne „odwołanie”. Odwołanie to dotyczyć będzie jednakże wyłącznie nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni lub udziałów Spółdzielni w wieczystym użytkowaniu nieruchomości. Właściciele lokali wyodrębnionych na gruntach oddanych w wieczyste użytkowanie, którzy otrzymają indywidualne wypowiedzenie wysokości dotychczasowych opłat, „odwołanie” takie muszą złożyć sami,
we własnym imieniu. Spółdzielnia nie jest uprawniona do składania „odwołania” w ich imieniu lub
w zakresie dotyczącym ich udziału w prawie użytkowania wieczystego. Tym samym, „odwołania” złożone przez Spółdzielnię nie będą skutkowały rozpoznaniem przez SKO kwestii podwyżki opłat w zakresie dotyczącym właścicieli odrębnych lokali.
Na poparcie „odwołania” Spółdzielnia zleci sporządzenie kontr-operatów szacunkowych dla każdej objętej podwyżką nieruchomości w jej zasobach, które zostaną złożone do SKO celem weryfikacji prawidłowości dokonanej podwyżki. Na życzenie właścicieli poszczególnych wyodrębnionych lokali Spółdzielnia udostępni treść kontr-operatów do wykorzystania w kierowanych do SKO indywidualnych „odwołaniach” tych właścicieli.
Podobnie Spółdzielnia udostępni argumentację prawną związaną z oceną zasadności podwyżek, którą odrębni właściciele będą mogli wykorzystać w ich indywidualnych „odwołaniach” do SKO. Argumentacja ta zostanie przedłożona w niedługim czasie, po dokonaniu analizy wszystkich operatów sporządzonych przez M. St. Warszawa oraz po otrzymaniu kontr-operatów, których wykonanie zleci Spółdzielnia.
Z uwagi na biegnący już dla wielu z Państwa 30 – dniowy termin na złożenie wniosku do SKO, Spółdzielnia już dzisiaj udostępnia na stronie internetowej www.smsluzewiec.pl wzór „Wniosku
o ustalenie, że aktualizacja opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste jest nieuzasadniona lub jest uzasadniona w innej – niższej wysokości”, który po wypełnieniu w oznaczonych miejscach danymi wynikającymi z otrzymanych indywidualnych wypowiedzeń dotychczasowej opłaty, może posłużyć właścicielom wyodrębnionych lokali, jako ich własny wniosek. Jeżeli właściciel wyodrębnionego lokalu kwestionuje wysokość i zasadność podwyżki, może taki wniosek złożyć osobiście w SKO
w Warszawie, ul. Kielecka 44 lub wysłać na ten adres listem poleconym (najlepiej za pośrednictwem Poczty Polskiej – wtedy decyduje data stempla pocztowego) w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od daty otrzymania wypowiedzenia dotychczasowej opłaty.
W przypadku trudności z wypełnieniem wniosku Spółdzielnia udzieli niezbędnej pomocy.
Po złożeniu wniosku każdy z właścicieli wyodrębnionych lokali będzie mógł – aż do zamknięcia sprawy w SKO – uzupełnić swoją dotychczasową argumentację o np. informację o sporządzonym przez Spółdzielnię kontr-operacie, z którego wynikać będzie niższa wycena danej nieruchomości. Jednocześnie możliwe będzie złożenie przez właścicieli odrębnych lokali wniosku o połączenie ich indywidualnych spraw np. ze sprawami SM „Służewiec”. Przyczyni się to do przyspieszenia rozpatrzenia wszystkich spraw dotyczących podwyżki opłat w danej nieruchomości. Ponadto właściciele wyodrębnionych lokali w danej nieruchomości nie będą musieli opracowywać we własnym zakresie kontr-operatów – wystarczy wtedy kontr-operat sporządzony na zlecenie Spółdzielni.
O dalszych krokach w sprawie podwyżek opłat będziemy Państwa informować na bieżąco. Jednocześnie przypominamy, że w przypadku nie złożenia przez odrębnych właścicieli „odwołania” od podwyżki opłat, będą oni – począwszy od dnia 1 stycznia 2017 roku – zobowiązani do wnoszenia opłaty za wieczyste użytkowanie w nowej wysokości wynikającej z aktualizacji opłaty rocznej.
Warszawa, dnia 13.12.2016 r.
Pobierz Odwołanie do SKO - opłaty za użytkowanie wieczysteSzanowni Państwo,
W mijającym roku Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec" rozpoczęła przygotowania do realizacji inwestycji na gruncie położonym przy ul. Gotarda 16. Nadchodzący 2017 rok również będzie czasem, w którym będą kontynuowane wstępne przygotowania związane z realizacją tej inwestycji. Istniejący na tej nieruchomości pawilon handlowo — usługowy jest - z uwagi na swój wiek i zużycie - w bardzo złym stanie technicznym. Większość elementów pawilonu tj. elewacyjne blachy osłonowe, stolarka okienna i drzwiowa, pokrycie połaci dachowej i jej warstwy miękkie, kominy, tynki i malatura lokali użytkowych, kanalizacja sanitarna oraz deszczowa i wentylacja mechaniczna nie do końca są sprawne i wymagają remontu. Kapitalny remont pawilonu nie jest możliwy, gdyż miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje stworzenie na miejscu pawilonu placu miejskiego, a na pozostałej działce budowę budynku mieszkalnego z lokalami użytkowymi w poziomie parteru - co oznacza, że Spółdzielnia nie uzyska żadnej zgody organów nadzoru budowlanego i Gminy na przeprowadzenie robót remontowych.
Stan techniczny, sanitarny, estetyczny na targowisku możecie Państwo ocenić sami — bo to w 99 % są Wasze pawilony. „Życzliwe" nam (Spółdzielni i Kupcom) osoby co i rusz nasyłają na nas organy nadzoru.
Dodatkowo, w połowie przyszłego roku pawilon opuści podstawowy nasz najemca, czyli Dom Kultury Kadr, który przeniesie się do nowej siedziby. Wszystko to sprawia, że Spółdzielnia przystąpi do przygotowania do realizacji nowej inwestycji w postaci budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego z usługami w parterze. Inwestycja ta już teraz cieszy się zainteresowaniem władz m. st. Warszawy, które zakwalifikowały ją na listę tzw. Centrów Lokalnych.
Przygotowując powyższą nieruchomość do wymiany istniejącej zabudowy na nową, Spółdzielnia podjęła współpracę z m. st. Warszawa, której celem jest przeniesienie istniejącego przy ul. Gotarda targowiska na inną pobliską nieruchomość, co pozwoli Kupcom dalej prowadzić swoją działalność, a Mieszkańcom robiącym zakupy na dotychczasowym targowisku kontynuować je w nowym, starannie przygotowanym do tego celu miejscu.
W związku z agresywną akcją dezinformacyjną prowadzoną na terenie bazarku wobec Spółdzielni oraz Kupców mających podpisane umowy dzierżawy terenu ze Spółdzielnią, jak i Kupców działających na terenie przylegającym do pasa drogowego ulicy Gotarda, a także Mieszkańców dokonujących zakupów na bazarku, Zarząd SM „Służewiec" informuje:
Zwracamy się do Państwa o nie uleganie osobom, które działają przeciwko nam wszystkim, afirmując swoje postępowanie dobrem Państwa i Mieszkańców.
Służewiec - osiedle oraz rejon Warszawy położony na południowo – zachodnim Mokotowie. Najstarsze zapiski dotyczące wsi Służewiec pochodzą z 1378 roku. W listopadzie 1938 roku wieś Służewiec przyłączono do Warszawy. Jedyną pozostałością dawnej świetności po zniszczeniach wojennych jest kapliczka na tyłach ulicy Bokserskiej, wyznaczająca dawniej środek wsi. Po wojnie na terenie Służewca wybudowano kompleks przemysłowy, ale po upadku poprzedniego systemu politycznego przemysł zaczął upadać wszędzie, także na Służewcu. Rejon zaczął się zmieniać w dzielnicę „białych kołnierzyków”. W powyższy pejzaż wpisuje się teren pomiędzy ulicami: Rzymowskiego, Modzelewskiego, Aleją Lotników, Orzycką – zabudowany głównie wieżowcami, z których 24 budynki mieszkalne i 3 pawilony użytkowe stanowią własność członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Służewiec”.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służewiec”, mająca swoją siedzibę przy ul. Bełdan 2 powstała 16 stycznia 1996 roku, kiedy to została zarejestrowana w KRS jako samodzielny podmiot gospodarczy. Utworzenie jej było konsekwencją podziału SM „Mokotów”. Spółdzielnia położona jest w malowniczej części Mokotowa. Pomimo faktu, iż dominuje u nas zabudowa wysoka, przestrzenie pomiędzy budynkami wypełnia piękna zieleń. Posadzone po wybudowaniu budynków drzewa zdążyły już wyrosnąć wysoko. We wnętrzu osiedla posiadamy alejki spacerowe i place zabaw. Przy wielu budynkach Mieszkańcy pielęgnują ogródki i rabaty kwiatowe. Zabudowa nie jest zwarta, a bliskość dużych zielonych terenów wyścigów konnych daje nam powietrze czystsze niż w innych częściach miasta. Mieszkańcy Spółdzielni mają do dyspozycji doskonały system infrastruktury komunikacji miejskiej: autobusy, bliskość linii tramwajowych i metra. Te atuty czynią nasze osiedle przyjaznym.
SM Służewiec
ul. Bełdan 2
02-695 Warszawa
PON. | 08:00 – 18:00 |
WT. - CZW. | 08:00 – 16:00 |
PT. | 08:00 – 14:00 |
Sekretariat | 22 843 68 51 |
Dział Czynszów (Mieszkania) | 22 857 58 43 |
Dział Czynszów (Lokale) | 22 647 03 37 |
Dział Członkowsko - Mieszkaniowy | 22 853 22 13 |
Administrator | 22 847 10 01 |
Dział Techniczny | 22 647 03 42 |
© 2017 SM Służewiec | Polityka prywatności
Realizacja MS multimedia